AI and Technical Communication - What's Next?
- Panel
- Artificial Intelligence (AI) in Technical Communication
-
14. November
-
17:30
- 18:15
PM
(CET)
-
Plenum 1
-
finished
-
No presentation slides uploaded
-
Prof. Dr. Johannes Schildgen
-
-
-
Sarah S. O'Keefe
- Scriptorium Publishing Services, Inc.
Contents
In this panel discussion, we will focus on all aspects of auto-generated content like ChatGPT and discuss about the influence and consequences for technical communication. What are the next steps and how can we best cope with it?
Join the AI expert speakers and discuss about topics from the conference track. The audience is welcome to join the discussion and ask questions.
Moderator: Michael Fritz
Speakers
Prof. Dr. Johannes Schildgen
Biography
Prof. Dr. Johannes Schildgen ist Professor für Datenbanken an der Ostbayerischen Technischen Hochschule in Regensburg, Keynote-Speaker und Autor. Er war als Trainer und Consultant bei Exasol tätig, der schnellsten analytischen Datenbank. Seine Forschungsthemen reichen von Data-Warehouses und NoSQL-Datembanken bis hin zu informatischer Bildung sowie Spiel-basiertem Lernen. Auf der Bühne erklärt er Digitalisierung auf eine unterhaltsame und allgemeinverständliche Art und Weise.
Biography
Ulrike Parson ist Gründerin und Vorstand der parson AG. Sie ist seit mehr als 25 Jahren in der Technischen Kommunikation tätig - als Redakteurin, Beraterin, Trainerin und Mentorin. 2006 gründete sie das Dienstleistungsunternehmen parson AG mit Hauptsitz in Hamburg. Neben Ihrer Tätigkeit als Vorstand führt sie Beratungsprojekte durch und beteiligt sich an Forschungsprojekten. Sie ist die aktuelle Vorsitzende des iiRDS Steering Committees.
Biography
Fabrice Lacroix is a serial entrepreneur and a web pioneer. He has been working for 25 years on the development of innovative solutions around search technology, content enrichment and AI. He is the founder of Fluid Topics, the leading Content Delivery Platform for technical documentation.
Sarah S. O'Keefe
- Scriptorium Publishing Services, Inc.
Biography
Sarah founded Scriptorium in 1997 to answer a simple question: “How can we use technology to improve content and publishing?” Driven by learning and exploration, she takes pride in providing a meaningful contribution to the world of customer-facing content and beyond. As a pioneer in the content industry, she’s authored several books, and is the driving force behind Scriptorium.